Thematic Interdisciplinary Challenge (TIC)

Team

dr. Salvatore F. Nicolosi
Docent migratie
"De TIC-cursus biedt een unieke kans om te testen hoe interdisciplinaire vaardigheden en kennis kunnen bijdragen aan het vinden van een oplossing voor grote maatschappelijke en mondiale uitdagingen."
Heleen van Ravenswaaij
Onderwijswetenschapper en adviseur
“De TIC cursus is voor mij belangrijk, omdat deze cursus ruimte geeft aan het ontwikkelen van professionele vaardigheden in een innovatieve universitaire context. Op deze manier hoop ik deelnemers beter voor te bereiden op hun plek in de maatschappij en te stimuleren te worden wie ze willen zijn.”
dr. Lorena Sosa
Cursuscoordinator
"Buiten de collegezaal en je kerndiscipline treden om een urgent maatschappelijk probleem aan te pakken is waarschijnlijk de beste leerervaring die je op een universiteit kunt hebben. In de TIC-cursus doe je dat, terwijl je ook in contact komt met professionals en maatschappelijke organisaties. Een unieke kans!"
Maria van der Harst
Ontwikkelteam en docent
"Als TIC er was geweest toen ik nog studeerde, had ik graag meegedaan! Binnen de cursus gaan studenten en professionals de uitdaging aan om problemen aan te pakken, in samenwerking met maatschappelijke partners. Door een combinatie van ingrediënten: de focus op uitdagingen in de echte wereld, de hands-on aanpak en het interdisciplinaire teamwerk, hopen we studenten een transformatieve leerervaring te bieden."
dr. Dani Heesterbeek
Docent One health
"Ik kijk ernaar uit om deelnemers te begeleiden bij het analyseren van complexe, maatschappelijke problemen en te volgen hoe ze hun eigen expertise gebruiken om bij te dragen aan een interdisciplinair proces binnen TIC."
dr. Yolanda van Beek
Cursus coordinator
" In de TIC cursus leer je niet alleen veel door samen te werken met studenten uit andere studierichtingen, maar leer je ook hoe je kennis uit je eigen studierichting toe kan passen op de complexe maatschappelijke vraagstukken van deze tijd. Het Dynamics of Youth thema wil jonge mensen betrekken bij het werk aan de 'sustainable development goals'; het gaat om hun toekomst en die van jouzelf!"
Jenna Spitzer
Docent Green Teens
"In de TIC-cursus leren we niet alleen problemen herkennen, maar proberen we er ook iets aan te doen. Ik ben benieuwd naar de oplossingen die studenten bedenken en het proces dat ze doorlopen om daar te komen."
Anne Margit Reitsema
Docent Green Teens
"Wat ik zo leuk vind aan de TIC cursus is dat studenten uit verschillende disciplines met elkaar samenwerken. Ik geloof er sterk in dat een holistische benadering leidt tot meer evenwichtige oplossingen van maatschappelijke problemen, wat essentieel is om duurzame vooruitgang te boeken."